bs
Bülent Şenver - www.bulentsenver.com
bs
beads
space space


Menu:
 AnaSayfa
 Başlıklar
 Arama
 İstatistikler

Bülent Şenver'in Gözüyle:
 Bankacı Gözüyle

 1Dakika Etik
"Nasuh Mahruki Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?" Üzerine Yorumlar
 
Nasuh Mahruki Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?
1DAKIKA ETIK
Tarih: 2.3.2005 23:58 Yazan: bulentsenver

( Bu yazıya yorum ekle )

 



Nasuh Mahruki Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?
Bir Dakika Etik
Bülent Şenver


Nasuh Mahruki, Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?

Türkiye’de AKUT adıyla, arama ve kurtarma konusunda başlattığı sivil toplum hareketi ile topluma yardım konusunda gösterdiği duyarlılık ve ülkemizde yaşanan birçok depremden sonra arama ve kurtarma çalışmaları için yapmış olduğu organizasyonlar ve sarfettiği çabalar nedeniyle, Nasuh Mahruki, sivil toplum kuruluşu önderliği konusunda, ‘Türklider’ seçilmiştir.


Türklider Nasuh Mahruki ile SKY Türk televizyonunda yaptığım programımda kendisine sorduğum meslek etik vakasını sizlerle paylaşmak istiyorum.

İşte Nasuh Mahruki’ye programda okuduğum etik vakası ve bana verdiği cevap:


TÜRKLİDER NASUH MAHRUKİ Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?

Faruk Bey, bir Arama Kurtarma Ekibinin ekip lideridir. Faruk Bey görevini iyi yapan ve yaptığı işi seven bir kişidir. Ekibi de Faruk Beye her zaman güvenir.

Bir gün büyük bir deprep olur. Birçok ev yerle bir olmuştur. Faruk Bey ve ekibi yıkıntıların çok olduğu bir bölgede görev alır. Hemen arama çalışmalarına başlarlar. Faruk Bey çok heyecanlı ve telaşlıdır. Çünkü çalışdıkları sokakta kardeşi oturmaktadır ve onun da evi çökmüştür!

O bölgede Faruk Beyin ekibinden başka çalışmak için gönderilmiş hiç bir ekip yoktur. Faruk Bey kardeşinin çökmüş evine ulaşır. Göçük altından kardeşinin sesini duyar. Tam ekibine bağırıp onları kurtarma çalışmalarına başlamak için yanına çağıracakken ekipteki arama yapan bir ekip elemanının yüksek sesle bağırdığını duyar:

‘Burada çökmüş bir ilkokul buldum. Enkaz altından birçok çocuğun bağırma ve ağlama sesleri geliyor. Çabuk buraya gelin kurtarmaya başlayalım’

Türklider Nasuh Mahruki, Faruk Beyin yerinde siz olsaydınız, bu durumda ne yapardınız?


Türklider Nasuh Mahruki’nin Cevabı:

‘Bizim arama kurtarma prensiplerimize göre, nerede kurtarma ihtimali daha çoksa ve nerede daha fazla sayıda can kurtarılabilecekse oraya öncelik vermemiz gerekir. Tabidir ki insana yakın olan bir aile ferdi o insan için çok önemlidir. Ailenizden bir tek kişiyi bile onlarca başka insana tercih etmezsiniz. Ancak bir arama kurtarma elemanı olarak duygusal davranmak yerine, akılcı davranmak ve prensiplere ve kurallara uygun davranmak zorundasınızdır.

İçimden geçen cevap şöyledir. Ekibimi yıkılmış okuldaki çocukları kurtarmaya gönderirdim. Mümkün olursa da ekibimden sadece bir kişiyi yanıma alıp ben de kardeşimi kurtarmak için uğraşırdım’

İşte Türklider Nasuh Mahruki’nin cevabını okudunuz.

Peki Faruk Beyin yerinde siz olsaydınız, bu durumda siz ne yapardınız?





Yorumlar ( 44 ) Sıralama Türü : Tarihe Göre -*- Yazara Göre
 
melek yasemin

- 15 Mayıs 2013 Çarşamba  21:37

Kesinlikle Nasuh beye katılıyorum. Bir kişinin canı değil fazla sayıda kurtarılma ihtimali olan tarafa yönlendirilmeli ekip. Kesinlikle etik dışı duygusal bağ kurulması. Çocuklara ulaştığımızda da bir iki kişiyi ailemin olduğu enkaza yollardım daha fazla vakit kaybetmemek için.

CANAN TAŞ

- 8 Mayıs 2011 Pazar  13:35

Faruk beyin durumunda olmak, mantık ve duygu arasında kalmak gerçekten kolay olmayan bir durum hele ki yaptığınız iş, öğrendiğiniz kurallar ve kaideler arasında tercihte kalmak... Eğer faruk bey ekibini komple kendi kardeşini kurtarma için yönlendirseyde elbette etik olmayan bir tutum sergilerdi daha çok duygusal davranmış olurdu ama o an mantıklı davranıp ekibini kurtarılması gereken tarafa yönlendirip kendi yanınada ihtiyaç olduğu kadar yardımcı alarak kardeşi içinde çabalayabilrde bunda etik olmayan bir durum görmuyorum.

Ceren GERİDE

- 30 Nisan 2011 Cumartesi  20:07

Gerçekten çok zor bir durum ancak o sırada hızlı ve akıllıca düşünmek gerekir. Ben ekibimi ikiye bölerdim. Yıkık ilkokulun daha çok elemana ihtiyacı olacaktır muhakkak. Çoğunluğu o tarafa verir bende birkaç kişiyle kardeşimin de enkazda bulunduğu tarafa yönelirdim. Sonuçta amacım hayat kurtarmak ve kim olduğu, dini, dili, ırkı ve ya yakınlığı benim için önemli değil o an. Kardeşimin bulunduğu tarafta kardeşim dışında yaşayan insanlar olabilir. Onların da hayatını riske atmamak adına ekibi bölmek o an yapılacak en mantıklı çözüm gibi geliyor. Hem kardeşimi, hem ilkokulda bulunanları hem de başka kişileri kurtarma, aynı zamanda müdahale etme şansım olurdu.

tebiezuxc

- 17 Şubat 2011 Perşembe  07:09

mulberry is a wine bar and New American style restaurant in the heart of downtown Austin. It has received praise from numerous highly regarded publications for it’s unique sdwe62dfgsge cozy atmosphere, carefully prepared plates and mulberry sale composed dishes and a carefully selected wine list. The small mulberry outlet and warm interior features a glass faced mezzanine displaying wine bottles, a deep Calcutta Gold marble bar, a charcuterie window into kitchen mulberry bags and rich oak panels. Diners populate the bar in the early evening and later an energetic nightlife crowd occupies the space.mulberry purse is open dinner nightly and brunch on the weekend. The bar features over 150 carefully selected wines, bubbly and draught beers.

tebiezuxc

- 17 Şubat 2011 Perşembe  07:07

[b][url=http://www.mulberryofficial.com]mulberry[/url][/b] is a wine bar and New American style restaurant in the heart of downtown Austin. It has received praise from numerous highly regarded publications for it’s unique sdwe62dfgsge cozy atmosphere, carefully prepared plates and [url=http://www.mulberryofficial.com]mulberry sale[/url] composed dishes and a carefully selected wine list. The small [url=http://www.mulberryofficial.com]mulberry outlet[/url] and warm interior features a glass faced mezzanine displaying wine bottles, a deep Calcutta Gold marble bar, a charcuterie window into kitchen [url=http://www.mulberryofficial.com/women-mulberry-bags.html]mulberry bags[/url] and rich oak panels. Diners populate the bar in the early evening and later an energetic nightlife crowd occupies the space. [url=http://www.mulberryofficial.com/mulberry-wallets-purses.html]mulberry purse[/url] is open dinner nightly and brunch on the weekend. The bar features over 150 carefully selected wines, bubbly and draught beers.

AliHikmetNergiz

- 30 Mayıs 2010 Pazar  08:07

ilk olarak,daha çok insan olduğu için ekibi oraya yönlendirirdim,İlkokuldaki durumu incelerdim..eğer tüm ekibin oradaçalışma imkanı,yeri yoksa ekipten geri kalanları diğer yıkıntıya gönderirdim..ekip başkanı olduğum için ilkokul yıkıntısının kurtarma çalışmalırını yönetirdim,bu yıkıntının başında dururdum.diğer yıkıntıya birilerini göndermek mümkünse,diğer ekip üyelerinden birilerini gönderirdim.

METİN ATEŞ

- 28 Mayıs 2010 Cuma  15:54

Faruk beyin yerinde olsaydım sanırım ben kardeşim için uğraşırdım çünkü muhtemelen okula gittiğimde verimli bir şekilde çalışamazdım burda benim vicdanımın sesi kardeşimden yana daha yüksek çıkardı diye tahmin ediyorum.

Can Erkırtay

- 15 Mayıs 2010 Cumartesi  01:26

Can Erkırtay [İkü] Her ne kadar prensiplere ve kurallara uymak zorunda olsak bile sonuçta duygularımızla hareket eden bir toplumuz. İşin içine aile ve sevdiğimiz insanlar girince soğukkanlılığımızı yitirebiliriz. Ben Faruk beyin yerinde olsaydım hemen kardeşimin yanına koşardım ekibi ise ilkokul enkazına yönlendirirdim.Kardeşimi kurtardıktan sonra ilkokul enkazına koşar oradaki öğrencilere yardım ederdim.

Merve Terzioğlu

- 10 Mayıs 2010 Pazartesi  20:38

O alanda söz konusu bir çok can. Birçok aile yakınlarından bir ses beklerken tüm dikkatimi sadece kendi ailemden birine odaklamam mesleğimde iyi olmadığımın göstergesi olacaktır. Tabi ki etkilenirim ama diğer kişinin kurtarılma olasılığı yüksekse eğer yoğun bir ekip o kişiyle ilgilenirken, ben yanımda daha az kişiyle kendi ailemden olduğunu düşündüğüm kişiyle ilgilenirim. Diğer ekip kurtarmadan sonra bana katılır.

ESRA BALOTA

- 1 Mayıs 2010 Cumartesi  13:27

ESRA BALOTAİSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİBöyle bir durumda karşılaşsaydım kardeşimin enkaz altındaki seslenişini duyupta ilkokuldaki enkaza yönelemezdim. Diğer bir taraftan öğrencileri de öylece bırakamazdım.O yüzden öncelikle iyi bir ekibi ilkokul enkazına yönlendirirdim ve hemen ardından bende kardeşimi kurtarmaya çalışırdım.Kardeşimin iyi olduğundan emin olur olmaz hiç vakit kaybetmeden yıkılmış okuldaki çocukları kurtarmak için çabalardım.

Hatice İlknur Batu

- 7 Haziran 2009 Pazar  22:23

Faruk Bey’in yerinde olsam kardeşimin bulunduğu enkaza gider, ciddi bir durumunun olup olmadığını öğrenmeye çalışırdım. Ağır yaralı değilse onu teskin eder ve yıkılan okula müdahale etmem gerektiğini söyler, dişini sıkmasını talep ederdim. Daha sonra okul yerine gider, durum tespiti yapardım. Şayet kardeşim çok büyük bir enkazın altında değilse ve kolayca ulaşılabilecekse; okul enkazına nasıl müdahale edileceğine dair yaptığım durum tespiti neticesinde 2-3 kişilik küçük bir ekibi ayırabilirsem kardeşim için ayırırdım. Fakat bu mümkün değilse tüm ekibi okul için seferber ederdim. Çünkü birçok çocuğun hayatını kurtarma sorumluluğu ağır bir sorumluluktur ve bir tek kişi için bu sorumluluktan vaz geçilemez. Zaten profesyonelliğin gereği de budur.

Sema Bayram

- 24 Mayıs 2009 Pazar  21:22

Faruk beyin yerinde olmayı gerçekten istemezdim çok zor bir durum.Ama ekibimin büyük kısmını okula yollayıp kendimde yanıma ufak bir destek alarak kardeşimi kurtarmaya giderdim.Çünkü zaten kardeşimin enkaz altında olduğunu bilerek okul enkazına gitsemde verimli olamazdım.

AYSUN BAŞ

- 26 Mayıs 2007 Cumartesi  12:06

Çok zor bir seçim .Okulda daha çok insan olduğu için ekibimin çogunu oraya gönderiri iki üç kişi alıp kardeşimide kurtarmaya çalışırıdım .Kardeşimi böyle bir durumda kaderine terketmezdim.Her şeyden önce oda bir can taşır.Bu yapılanda etik olmayan bir durum olmazdı ,kimsede etik değil diye düşünmezdi.

emel

- 18 Mayıs 2007 Cuma  16:26

böyle bir durumda soğuk kanlı durmaya çaba gösteririm ve kardeşimi yalnızda olsa kurtarmaya ekibiminde diğer insanları kurtarması için görevlendiririm doğru düşünüp doğru kararlar alınmalı fakat kardeşimin hayatını kurtarabilcek durumdayken kesinlikle onu brakamamm

cenk uygun

- 15 Haziran 2005 Çarşamba  12:34

ben bu durumd aolsam,heralde baya zorlanırıdm..ama eğer imkan varsa her iki tarafada yardım etmeye çalışır hatta başka ayrdım destekler isterdim..bunlarda olmazsa herkes gider ben tek başıma kardeşimin kurtarılması ile ilgilenirdim..kaldıkı oda hayatta ve diğerleri gibi kurtarılmak ve yaşamak hakkına sahip..zaten diğer arkadaşlar okula bakmaya gittiği için vicdanen de rahat olursunuz..

şeref cem delikanlı

- 14 Haziran 2005 Salı  22:29

Ben faruk beyin yerinde olsaydım, kardeşimin sağ olduğunu öğrendiğim için mutlu olurdum ama duygusal davranıp kardeşime öncelik vererek bir çok çocuğun hayatını riske atmazdım.

Alphan Taşkıran

- 12 Haziran 2005 Pazar  22:42

Gerçekten çok zor bir durum ama doğruyu söylemek gerekirse ben hiç düşünmeden kardeşimi kurtarmaya giderdim ister tek ister yanımda kim gelirse.Bence insanın ailesi veya sevdiği herşeyden önce gelir, en azından benim için öyle.

mehmet nuhoğlu

- 7 Haziran 2005 Salı  13:45

Şu ana kadar yaptığım en zor yorum ama aklımdan geçen ilk şeyi yazıyorum. Ben kardeşimin bulunduğu yere giderdim,ekibimide çocukların bulunduğu yere gönderirdim.

Harun Çelik

- 24 Mayıs 2005 Salı  22:36

Nasuh bey oldukça gerçekçi bir cevap vermiş.İnsanların hayatlarında öncelikleri vardır.Ailesi ise bu öncelikler içinde ilk sırayı alır.Kim diyebilir ki ,'kardeşimi göçük altında bırakıp başkalarını kurtaracağım'. Bende o kişinin yerinde olsam aynısını yaparım. Yaradan kimseye böyle acılar yaşatmasın!

ARDA ATALAY

- 23 Mayıs 2005 Pazartesi  16:21

buçok zor bir seçim can mı cananmı? doğruyu söylemem gerkirse ben kardeşimi kurtarmak için elimden geleni yapar ve diğer ekip arkadaşlarımıda ilkokulda çocukları kurtarması için gönderirdim.

erdem bağırkan

- 17 Mayıs 2005 Salı  22:45

Çok zor bir durum ama ben önce kardeşimi sonra da okulda ki çocukları kurtarmaya çalışırdım. Neticede ortada ailemde biri kardeşim var. Ama kardeşim değil e ailemden 50 yaşlarında biri olsaydı okuldaki çocukları kurtarmaya giderdim.

Gokcen Bulut

- 13 Mayıs 2005 Cuma  19:39

Açıkça söylemek gerekirse ilk önce kardeşimi kurtarırım daha sonra okulun oraya giderdim. Ailenin herşeyden önce geldiğine inanıyorum. Böle bir durumda kesinlikle duygusal davranırdım.

onur sönmez

- 9 Mayıs 2005 Pazartesi  11:11

bu verilmesi çok zor bir karar.Bir tarftan kardeşiniz diğer tarafta küçük çocuklar.bende syn Mahruki gibi ekibimi çocuklara gönderirken tüm gücümle kardeşim için kendim hiçbir vijdani yükün altına girmeden çabalardım

Özlem Ak

- 6 Mayıs 2005 Cuma  00:59

Zor bir durum olduğu kesin.Bir tarafta ilkokul çağında çocuklar ve birden fazla hayat kurtarma şansı diğer tarafta ise kendi canınızdan,ailenizden olan kardeşiniz var.En akılcı çözüm hızlı bir şekilde çevrenizdeki bilinçli kişileri ve gerekli teçhizatı ilkokula yönlendirip kendinizinde kardeşinizi kurtarmaya çalışmanızdır.Böylece her 2 tarafada gerekli yardım yapılmış olacaktır.

tuğçe çedikçi

- 5 Mayıs 2005 Perşembe  16:14

Bence Allah kimseyi böyle bir seçim yapmak zorunda bırakmasın. bir yanda canınız, kanınız kardeşiniz bir yanda bir sürü masum çaresiz çocuklar...burda bende Nasuh Beye katılıyorum. birçok canı bır can uğruna feda edemezdim. tüm ekibimi ilkokulun oldugu yere gönderiridim. bende kızkardesimin yanında kalır onu kurtarmaya calışırdım...

ELİF GAMZE İKİKAT

- 4 Mayıs 2005 Çarşamba  09:27

Çok zor bir durum.Ne kadar çalışma bilinçiyle düşünmeye çalışsamda ailenin herşeyden önce geldiğine inanıyorum ve ona görede davranmaya çalışırdım , biraz duygusal davranır ve kardeşimi kurtarmaya giderdim okulada kurtaram ekibimi yollardım.

ANIL GERÇEK

- 3 Mayıs 2005 Salı  20:24

Bence insanın düşeceği en zor en kötü bir durum.çunku bır tarafta ailenizden bir fert diger bir taraftada ılkokuldaki cocuklar.ben olsaydım acıkca ekıbımı ılkokula gonderırır en guvendigim bır kac kişiyi yanıma alıp ailemden olan ferdi kurtarmaya calısırdım.bana göre bole bır durumda şartlar ne olursa olsun oncelıgımı aıleme verırdım.ama yıne de bır taraftan ekıbımı ılkokula gonderttırıp onların da hayatlarını kurtarmalarını saglarım.

tuğba ÇEDİKÇİ

- 3 Mayıs 2005 Salı  17:21

öncelikle böyle bir durumda olmayı hiç istemem doğrusu.O kişinin yerinde ben olsaydım kesinlikle ekibimi okula gönderirdim.zaten dogal felaketlerde insanlar bir dayanışma içerisinde oldugundan bende çevrede bulunan vatandaşlardan yardım isteyerek onlarla birlikte kardeşimi kurtarırdım.bence kimse bu durumdayken kardeşini yada bi yakınını pas geçemez.böyle zor bir durumda ben kurtaran değilde kurtarılan olmayı tercih ederdim çünkü iki seçimde çok büyük sorumluluk.umarım böyle büyük felaketler yaşamak zorunda kalmayız.saygılar...

Neda Onyıl

- 27 Nisan 2005 Çarşamba  23:00

Gerçekten çok zor bi durum bi tarafta ailenizden biri diğer tarafta ise çaresiz kalmış çocuklar,burada mantıklı davranmak oldukça güç çünkü ister istemez duygusallığım ve aileme olan bağlılığım ortaya çıkacaktır ancak o öğrencileri de göz ardı edemem bu nedenle ekibimi okula yollayarak yanıma da çok güvendiğim bir elemanımı alarak kardeşimi kurtarmaya giderdim.

Didem Varol

- 24 Nisan 2005 Pazar  14:58

Çok zor bir durumla karşı karşıyayım. O andan hızlı düşünmek ve hızlı davranmak zorundayım.Böyle bir depremde insanların birbirleriyle dayanışma içinde olduklarını biliyorum.Bundan dolayı sanırım çevredeki bilinçli kişilerden yardım ister kardeşimi kurtarır, kurtarma ekibimi de okuldaki çocuklara yardım için yollardım. Bu ne kadar profesyonelliğe yakışır bir durum bilinmez ama ben kesinlikle kardeşimin başından ayrılamazdım.Eminim ki bu tür bir olayı duygusal yönüyle düşünmeyen insan çok azdır.

Ali Coşku Işık

- 22 Nisan 2005 Cuma  00:55

Kardeşimi kendim kurtarmaya çalışır ekibimi okula yollardım ekibimden herhangi bir kimseyi yanımda tutmak gibi bir düşüncem olmazdı çünkü orada bulunma amacım artık arama kurtarma değil sadece kardeşimin canını kurtarma yani şahsi çıkarlarıma hizmet etme olacaktır.Bu yüzden bir kişi veya hayati bir ekipmanı bile kardeşim için kullanmam diğer insanların benim çıkarlarıma önem vermem yüzünden kaybı olacaktır.

MİRAY ALTUNBAŞ

- 20 Nisan 2005 Çarşamba  22:39

Çok zor bir durum,burada insan kalbi ve aklı arasında kalıyor.Fakat bende Nasuh Mahruki gibi gibi davranırdım.Ekipten bir kişiyiyanıma alarak kardeşimi kurtarmaya gideri,diğer ekipteki kişileride okul enkazına yollardım.Eğer ki kardeşimi kurtarmayıp çocokları kurtarmaya gitseydim,görevimi iyi yapamaya bilirdim.Çünkjü kardeşimin çırpınma sesini duyarak işimi iyi yapabileceğimi zannetmiyorum.

Tolga Isık

- 19 Nisan 2005 Salı  19:05

oncellikle deprem felaketi kacınılmaz bir gercek fakat bu durum gercekten cok zor bir durum bir yandan caniniz kadar onemli kendi kanınızı tasısayan bir aile uyesi diger yandan hallerini gozumun onune bile getirdiimde tuylerimi diken diken eden o caresiz kucuk cocuklar... mantıklı mı yoksa duygusal mı davranılacak? mantıklı olunursa oncelik cocuklarda fakat duygusal yaklasıcak olursak oncelik kardesimizde dorusu ben boyle bir durumda gocuk altında kalmayı tercih ederim en azından bu kararı vermekten daha kolay olur! kesinlikle boyle bi durumda kalmamayı tercih ederim...

HALE KIRER

- 17 Nisan 2005 Pazar  15:11

Bu zor durum karşısında ekibimi okula yolladım. Aynı zamanda orada olan olaylarla ilgili devamlı bana bilgi verilmesini isterdim. Böylece eğer onlardan başka fikre sahipsem bunu onlarla paylaşabilirdim. Ancak ben gitmez daha doğrusu gidemez kardeşimin bulunduğu yerde kalır onu kurtarmak için elimden geleni yapardım.Bir insanın kendi canı bir yerlerde ölümle pençeleşirken insan ne kadar profesyonel olursa olsun aklı orada kalır ve verimi düşer. O nedenle ekibimi okula yollar kendim kardeşimin yanında kalırdım.

Kemal Aygün HACIFAZLIOĞLU

- 17 Nisan 2005 Pazar  14:55

Tabiki aile fertlerinden birisi böyle bir durumda olsa kalbim ona kurtarmaya yönelir.Ancak profesyönellik ilkelerine göre ekibimi kurtarılabilecek kisi ve göçüğün ciddiyetine göre bölerdim.Yani kardeşimin evi çok daha fazla yerin dibindeyse ve çalışma süresi daha kısıtlıysa 10 kişilik ekibim varsa 2 sini yanıma alırım ve kardeşime yönelirim.Öteki 8 kişiyide hızla ilkokuldaki çocukları kurtarmaya gönderirim.Eğer kardeşimin bulunduğu yere kendim ulaşabileceğimi anlarsam 2 kişiyide ilkokula gönderirdim.Kemal Aygün HACIFAZLIOĞLU

cuma soysal

- 16 Nisan 2005 Cumartesi  23:53

hocam yine bir insanı olabilecek en zor duruma sokmuşsunuz. Bu tür olaylarda rasyonel davranmak çok kolay değil bence. Akıl dona kalır ve tamamen duygularınızın egemenliği altına girersiniz...ben olsam Nasuh bey gibi yapardım herhalde aklımda kardeşim varken zaten işime motive olamazdım. yanıma birini alıp kardeşimi kurtarmaya çalışırdım

YASEMİN UZUNER

- 16 Nisan 2005 Cumartesi  13:14

İçinde bulunulan durum gerçekten çok zor bir durum. Çünkü bir tarafta insanın ailesinden biri, diğer tarafta bir çok küçük çocuk.Bu durumda ben ilk olarak kardeşimin yanında onu kurtarmak için gerekli çalışmayı yapacak bir elemanımı bırakırdım ve ben ekip lideri olduğum için ekibimi okula götürüp, gerekli çalışmaları yapacakları şekilde koordine ederdim ve sonrada kardeşimin yanına dönerdim. Bu şekilde hem kardeşime ,hem okuldaki öğrencilere yardım etmiş olurdum.

TURGAYYILDIZ

- 13 Nisan 2005 Çarşamba  13:33

Ben olsam kurtarma ekibini okula gönderir bende tüm çabamla kardeşimi kurtarmaya çalışırdım her ne olursa olsun o sizin canınız ama öbür taraftada bir insan var bir can ben kendi canımı kurtarıyım gerisi beni ilgilendirmez diyemezsiniz orda bişey yokmuş gibi davranamazsınız tabi burda kurtarılma olasıklarıda söz konusu belki orada kardeşinizi kurtarma ihtimalimiz çok az olabilir okuldaki çocukların yaşama şansı daha çoktur.İki tarafta çok önemlidir.Akıllı ve sakin olmalıdır.Belki kardeşimizin kurtulma şansı yokken onu kurtarmaya çalışmamız diger insanların yaşama şansı yüksekken ölmelerine sebeb olabilir.Buda hiçbir ahlak ve vicdana sıgmaz.

Emel Bahar

- 13 Nisan 2005 Çarşamba  11:39

Faruk Beyin durumu gerçekten zor. Karşılığı ne olursa olsun hiç bir insan kardeşini göz göre göre ölüme terk edemez. Bütün bir ömür bunun azabıyla yaşamak çok acı. Kardeşimizi kurtarıp çocukları feda ettiğimizi düşünelim. Kardeşimizin yüzüne her baktığımızda ölüme terk ettiğimiz masum çocuklar gelecek aklımıza. Her iki durum da diğerinden kötü. Bence sayın Mahruki bu duruma verilebilecek en doğru cevabı vermiş. Kimse kardeşinde vaz geçemez, tabii ki ben de.Böyle bir durumda kimse soğukkanlılıkla görevini yerine getiremez zaten.

kenan taş

- 12 Nisan 2005 Salı  23:34

Böyle bir felaket anında işim gereği soğuk kanlılığımı korumaya çalışırdım.ama her ne olursa olsun duygularım mantığı bastırmaya çalışacaktır.Tabi bu durumda ailem e daha yakın olduğum için gönül bağlarım olduğu için ailemi bir kenara koyamam.Fakat bu arada diğer kısımda geleceğin yeşermemiş fidanları kurtarılmayı bekliyor.ve daha çok can kurtarılmayı bekliyor.Belki o insanlar ilerde topluma faydalı bir insan olacaklar.Ben bu durumda ekibim bölerdim çocukların yanına gereken sayıda kurtarıcı eleman gönderiridim kendimde yanıma bir kuratarıcı partnerimi alıp işe koyulurdum.

Hüseyin Yılmaz

- 31 Mart 2005 Perşembe  12:04

Nasuh beyin yanıtı gayet dengeli olmuş programda. Çünkü bu gibi durumlarda tercih zor. İki taraf da önemli. Enkaz altında bağıran tek kişi faruk beyin kardeşi olmasa da hala canlı, kurtarma ümidi var. Diğer yandan masum çocuklar ve çok miktarda. Üzerlerindeki enkaz miktarlarına da bakardım karar verirken. Örneğin çoçukların üstünde 10 ton enkaz var fakat kardeşinin üstünde virkaç blok beton yığını varsa kardeşinin çabuk bir şekilde kurtulma olasılığı olabilir vb. Bunlara dikkat ederdim. Saygılarımla.

mehmet zahid oğuz

- 31 Mart 2005 Perşembe  11:07

Ekibi okula gönderir.Kardeşimi kurtarmaya kendim giderim.Gerekirse yanıma bir kişi alırım.İki taraf icinde elimden geleni yaparım.Zaten yaptığım iş gönül işi.İkisi içinde elimden geleni yaparım vicdanımı rahat ettirmeye çalısırım.

Turgut Çalışkan

- 29 Mart 2005 Salı  17:32

Faruk Beyin yerinde ben olsam,kurtarılabilecek sayısı nerede çoksa,-üstelik bu kurtarılacaklar gelecek olarak görülen çocuklarsa-,orayı seçerdim ve çocukları kurtarmaya çalışırdım.İnsanın kendi kardeşi de tabiki önemlidir ama kardeşi Faruk Beyin yerinde olsa o da aynı kararı verirdi.En azından benim kardeşim,benim gibi düşünürdü,Karardan dolayı da ,eğer yaşıyorsa beni tebrik ederdi.Yaşamıyorsa da,hissederdi yapılan iyiliği...doğruluğu

İzzet Faro

- 5 Mart 2005 Cumartesi  20:43

Öncelikle şunu söylemek isterim ki bu yazıyı okuduğumda çok duygulandım.Ben Faruk Bey'in yerinde olsaydım kendim ilkokul çocuklarını kurtarmaya giderdim.Tabii ki arada kardeşimi de görürdüm.Sonra ekibimi kardeşimi kurtarması için gönderiridim.Çünkü ben gidersem kardeşimi kurtarmaya ve başarısız olursam ömür boyu vicdan azabı çekerim.Benim düşüncem bu yönde.


 
space
Ana Sayfa  |  Kitaplarim  |  Derslerim  |  Hayatım  |  BŞ'nin Gözüyle  |  Ben Hazırım  
  Bankofinance  |  Arama  | Site Kullanım Kuralları
  Copyright (c) 2001 Bülent Şenver